tirsdag den 10. september 2013

Babystrik til kollega

I sidste uge brugte jeg nogle aftener på et projekt fra den fantastiske strikkebog af Lene Holme Samsøe Babystrik på pinde 31/2-4. Bogen købte jeg forrige weekend i Tusindfryds fine butik på Østerbro. Straks kastede jeg mig over Hjertetoppen, som bare er så fin og temmelig nem at gå til. Min søde kollega har netop fået en lille pige, så jeg tænkte, hun skulle have en hjemmestrikket top/vest til vinteren. I gemmerne fandt jeg noget turkisgrønt uldgarn, og så var det bare igang.


Og sådan ser den lille trøje ud. (Farven kommer ikke helt til sin ret.)

Jeg strikkede den på pind 4, og selvom min strikkefasthed er ret lig den anbefalede, ja faktisk lidt strammere, så blev trøjen ret stor. Ihvertfald for stor til en nyfødt, men pyt, babyer vokser jo :)

I nakken skal toppen have en knap, så i onsdags var jeg tilbage i Tusindfryds butik efter en knap i passende farve. Hun har  mange fine knapper. Valget faldt på denne:


Men ak, jeg havde jo ikke tænkt på, at knappen skulle sidde i nakken på en baby, som jo ligger ned det meste af tiden. Stofbetrukne metalknapper er jo ret "høje"'og det kan ikke være rart at ligge på, så jeg måtte i mine egne gemmer efter en noget mere kedelig lyserød, flad knap.


Men nu er trøjen færdig, og jeg venter blot på et besøg af kollega og baby. Næste strikkeprojekt er igang og kommer snart på bloggen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar