torsdag den 3. oktober 2013

Weekend på landet

Jeg tilbragte min weekend på landet hos min mor. Det blev en både produktiv og nostalgisk weekend.

Jeg gik bl.a. igang med at strikke mønsteret til et par babybloomers op. Jeg vil endnu ikke komme med så mange informationer om bukserne, da de (forhåbentlig) er begyndelsen på et produktivt og kreativt samarbejde med en af mine yndlingsbloggere.
Jeg nåede at strikke højre side af buskerne op og skrive opskriften ned.
En fortsættelse følger forhåbentlig :)

Weekenden bød også på et kig i gemmerne. Mor hev nemlig kassen med min brors og mine mest mindeværdige ting frem. Og se hvad den gemte


Min første strikkede trøje! 
Til Barbie vel at mærke... Vi sjussede os frem til, at jeg nok har strikket den som 7-8 årig, og det, synes jeg faktisk, er ret sejt! At jeg så har valgt at strikke den i bæ-brun, kan undre mig, når det bestemt ikke matchede Barbies lyserøde univers.
Jeg kan huske fra den gang, at jeg havde meget svært ved at skelne en strikket vrangpind fra en ret, og det ses jo ganske tydeligt her, hvor glatstrikken mere ligner en retstrik.
Men flot, det synes jeg nu, den er!

Sidst men ikke mindst fandt vi også denne:

Min sutteklud.
Jeg brugte nemlig ikke sut som barn, men derimod min tommelfinger og så en grydelap som sutteklud. Denne hæklede var min yndlings, og derfor har min mor forsøgt at lappe den sammen et utal af gange.
Tænk sig, her, snart 25 år efter jeg lagde den på hylden, kan jeg stadig få lidt lyst til at putte med den når jeg ser den. (Og min mor og jeg er nok også de eneste, der ikke synes, den er ulækker ;))

Det var altså en dejlig weekend med min mor, som, udover disse skatte, også indbragte mig nogle gamle strikkebøger om mønsterudregning og andre gode strikketeknikker.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar